Gezondheid en voedselveiligheid
Themaweek NIX zonder ID
Van 7 tot 14 september 2017 is de themaweek NIX zonder ID. Goed om samen extra aandacht te besteden aan het checken en tonen van het ID van klanten die alcohol of tabak kopen. Dat wordt gedaan bij verstrekkers, maar ook met een commercial op TV. Om de leeftijdscheck eenvoudiger te maken zijn er nieuwe materialen ontwikkeld. Van posters tot baliebordjes en van kassabalkjes tot plafondhangers. Verstrekkers die het materiaal zichtbaar ophangen, merken dat jongeren steeds vaker uit zichzelf hun ID klaar houden. Zo is voor iedereen duidelijk dat je NIX geeft aan jongeren onder de 18.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) behartigt de belangen van de supermarktbranche en foodservicebedrijven in Nederland. De levensmiddelenhandel draagt voor ruim 10% bij aan het Bruto Nationaal Product. De branche biedt werkgelegenheid aan ruim 300.000 mensen en is daarmee één van de grootste werkgevers van Nederland. Dagelijks doen vier miljoen consumenten hun boodschappen in supermarkten die het CBL vertegenwoordigt.