Dit jaar staat de week van 8-14 maart in het teken van de Nationale Week zonder Vlees. Tijdens deze week wordt er door verschillende partijen uit de food en non-food industrie gefocust op het eten van minder vlees. Vaker een dagje geen vlees eten kan namelijk flinke impact hebben op mens, dier én milieu. Doe jij ook mee?
Aan de Nationale Week van het Vlees nemen veel supermarkten, aangesloten bij het CBL, deel. Iedere partij besteedt op hun manier aandacht aan een bewuster en duurzamer eetpatroon in Nederland.
Bevorderen transitie in de branche
In de supermarktbranche wordt het vegetarische en veganistische assortiment volop uitgebreid. De verwachting is dat dit in de toekomst alleen maar zal toenemen. Maar, het stimuleren van een ander eetpatroon met plantaardige alternatieven gaat verder dan alleen het aanpassen of uitbreiden van het assortiment. Om de transitie te versnellen is samenwerking in de branche en keten heel belangrijk.
Het CBL werkt samen met de supermarkten en diverse universiteiten aan interventies om de transparantie in de keten te verhogen en om consumenten te helpen bij het maken van gezondere en duurzame keuzes.
Neem eens een kijkje bij jouw supermarkt!
Supermarkten zetten zich er voor in om in de communicatie-uitingen vegetarische en veganistische maaltijden meer onder de aandacht te brengen. Ben je benieuwd naar alle initiatieven deze week? Neem dan eens een kijkje op www.weekzondervlees.nl of op de website van de verschillende supermarkten.